FARK EDİLMESİ GEREKEN BİR ŞARKI

Bazı şarkılar vardır,o şarkının basın bülteni size ulaşmadan yazmak istersiniz. Buğra'nın "Kalbim" şarkısı da öyle bir şarkı. Basın bülteni ulaşmadan yazmaya başlamıştım bu yazımı. Buğra aslında yeni bir isim değil. 2013 yılında 6 şarkılık bir albüm ile müzik dünyasına giriş yapmıştı, ardından ise 2015 yılında Kal Yanımda adlı single çalışmasıyla izleyenleri yoklamaya başlamıştı. Hatta bu şarkıyı Delibal adlı filmde soundtrack olarak da dinlemiştik. Yıl oldu 2017 ve Buğra sözleri ve müziği kendisine ait düzenlemesi Özgün Meriç imzası taşıyan ikinci single çalışması "Kalbim" ile müzik severleri tekrardan selamladı. Bu selamı ben daha profesyonel ve içten buldum. Şarkı introsundaki alışılagelmedik melodisiyle kendisinde merak uyandırmayı başarıyor keza nakarat kısmında ise şarkıya teslim edebiliyorsunuz kendinizi. Günümüz pop müzik piyasasının hakim olduğu endüstriye, Buğra farklı bir tat olarak geliyor. Pop müzikten sıkılanlar için tercih edilebilecek, belki de birçok zirvedeki pop şarkısından daha kaliteli bir alt yapıya sahip şarkıyla Buğra kendini hissettirecektir. Dikkat ettiğim diğer bir nokta ise; Buğra’nın üstün bir kaliteye sahip styling çalışması ve havası yani aurası. GNL etiketiyle yayınlanan Kalbim adlı şarkı Sertan Öksüz yönetmenliğinde çekilen klip çalışmasında da Buğra’nın kendinden çok emin olduğunu gördüm. -30 derecede Kars ve Ardahan sınırları içerisinde bulunan Çıldır gölünde zor şartlarda çekilen klipte üstün bir emek harcanmış. Buğra iyi bir proje, iyi bir ekibin ürünü, müzik piyasasında kalıcılığı sağlayabilecek, sıradanlıktan uzak, popüler müzik endüstrisindeki diğer şarkıların gürültüsünden uzak, sürekli aynı ritimde olan şarkıların arasından sıyrılabilecek olan bu özgün şarkıyla hak ettiği yere ulaşmasını diliyorum.

SELAMİ BİLGİÇ FEAT SONER ARICA DÖNSEN BİLE

Radyoculuk yaparak sektöre adım atan ve ardından kulüplerde djlik yaparak sektörün farklı kulvarlarında toz yutan Selami Bilgiç, geçtiğimiz yıl Serdar Ayyıldız ile Çocuk Diskosu projesine imza atarak dikkatleri üzerine çekmişti. Şimdiler de ise Sony Müzik etiketiyle yayımlanan teklisi Dönsen Bile ile sektöre renk katmayı planlıyor. Sözleri Ülkü Aker’e,müziği Yunan Besteci Yannis Markapoulos’a ait şarkının 3 versiyonu bulunan single çalışması açıkçası bana ‘’Vaov,şahane’’dedirtmedi. Nilüfer’den,Seda Sayan’a,Ferdi Özbeğen’den Nejat Alp’e,Şehriban Gül’den Seren Serengil’e ve Nila’nın da seslendirdiği bu şarkıya Selami Bilgiç’in yaptığı remix çalışması, evet çok fazla öze dokunmadan hem radyoları hem de gece kulüpleri etkileşime geçirecek bir halde tasarlanmış. Ama hem radyoları hem kulüpleri ele geçirsin diye yapılan bir şarkı ancak bu kadar arada kalabilirdi. Bir bütün olarak kulağa yansımayan şarkı, "Clap’’lar ile bağlanmaya çalışınca da sürekli arkadan gelen sırf kulüp algısı yaratacak tıs tıs ve dımtıs sounduyla ben yadırgadım açıkçası. Yanlış bir clap tercih edildiği için şarkı istenilen yere ulaşmayacaktır. Son derece gürültülü bir şarkıyı Soner Arıca’nın o naif sesi bile kurtaramadığını gördüm. Single çalışmasının tek olumlu yanı kulvarının en profesyonel isimlerinden ve birçok kişinin üstat olarak ilan ettiği Soner Arıca’nın 3 farklı versiyonu bulunan şarkıyı farklı versiyonlarda okuması olmuş. Vokal düzenleme taktiği yerine, şarkıyı tekrar tekrar okuması ise işinde ne kadar özverili,titiz olduğunu gösteriyor. Sanatçı aynı şarkıyı farklı ruh hallerinde yorumlaması her ne kadar güzel olsa da şarkı bir bütündür ve ben bu şarkıda bir bütün duyamadım. Bakalım şarkı nereye konacak, söylediklerimde yanılacak mıyım?

 

PIRIL PIRIL BİR YETENEK



Duruşuyla ve sesiyle her zaman (kimilerine göre) amatör müzik dünyasında bir yerde çok da profesyonel bir şekilde emek üreten Melisa Uzunaslan, ikinci teklisi "Bir Aşk Şarkısı" ile müzik piyasasındaki yolculuğuna devam ediyor. İlk teklisi "Duy Beni" ile profesyonel müzik hayatının ilk çığlığını "Duy Beni" diyerek atmıştı O. Hani çığlık atmayı öğretin derlerdi ya çocuklara, O da kadının gücünün sömürüldüğü dönemde Duy Beni diyerek attığı çığlık ile 2016 yılında birçok üstadımız tarafından en iyi 10 şarkının arasında gösterilmişti. Ben her ne kadar (Vokal performansı hariç) Duy Beni şarkısından o kadar etkilenmesem de Bir Aşk Şarkısı'nın bağımlısı olmuş durumdayım.Sözü ve müziği kendisine, aranjesi ise Safa Hendem'e ait şarkının söz akışı son derece pürüzsüz, gürültüden uzak, tertemiz ve naif bir günü anımsatıyor. Soft rock tarzın hakim olduğu şarkı cazz ve pop seven kitleyi de kucaklayacaktır. Sesinin ne kadar güzel olduğunun farkına vardığınızda ise Melisa Uzunaslan'ı dinlemekten kolay vazgeçmeyeceksiniz. Yolu çok uzun ama sesi ölümsüz kalacağının sinyallerini veriyor. Bu yolculuğunu ve duruşunu umarım bozmaz. Ayrıca Teoman'ın veliahtı olur mu bilmem ama kadın sanatçılar arasında sıyrılacak bir yeteneğe sahip Uzunaslan.

 

FERHAT GÖÇER TEKRARA DÜŞTÜ



Yıllardır sesini ve yaptığı işleri severek dinlediğim Ferhat Göçer kariyerinin 9. stüdyo albümünü dinleyenler ile buluşturmaya hazırlanıyor. Albümün çıkış şarkısını ise 14 Şubat'a doğru ''Seven İnsanlara'' armağan etmek için geçtiğimiz günlerde buluşturduğunu düşünmekteyim. Sözü ve müziği Gökhan Örs'e düzenlemesi ise Ozan Doğulu'ya ait olan Aşkın Mevsimi Olmaz Ki adlı şarkının, tipik bir Ferhat Göçer şarkısı olduğunu söylersek yanlış olmaz. Geçtiğimiz yıllarda çıkan Ferhat Göçer şarkılarından farkı olmaması da Ferhat Göçer'in tekrara düştüğünü hissettiriyor. Şarkı özünde kötü bir şarkı değil, sözü ve müziğini yazan Gökhan Örs, anlattığı duyguyu bizlere yaşatıyor. Özellikle müziğin gönlü ısıtması da şarkıya avantaj katıyor. Benim şarkıyı yadırgamama neden olan tek sorun Ferhat Göçer'in aynı şarkıları bizlere sunuyormuş hissi, yani anlayacağınız ben bu şarkıda bir fark aradım. Belki de bu yadırgamamın sebebi Ferhat Göçer'in sektörde no name diye tabir edilen isimlerden şarkı alması. Yani yeni isimleri desteklediğinden dolayı belki de bizlerin istediği şarkıları bize sunamıyor. Çünkü sanatçı yaptığı hit şarkılar ile çıtayı o kdar yükseltmişti ki 2013'ten sonra farklı bir yola girdi. Ben no name diye tabir edilen isimlerden şarkı almasını destekliyorum ve no name isimlerin önünün açılması gerektiğine inanan biriyim. Ama; Yastayım, Cennet, Gidemem, Gül Ki, Biri Bana Gelsin, Kalp Kırılsa da Sever, Unutmuş Çoktan, Yıllarım Gitti gibi A kalitedeki şarkılar no name isimlerde de muhakkak vardır. Ferhat Göçer'in sanatını her zaman takdir etmişimdir, yorumculuğunu ise eşsiz bulmaktayım ama nedense son şarkılarıyla herkesi eskisi kadar kucaklayamadığını görmekteyim. Umarım albümün genelinde kendimi bulacağım şarkılar olur, daha önceki şarkılarında kendimi bulduğum gibi... Ferhat Göçer'in yüreğindeki müzik tutkusu hiçbir zaman sönmemesi dileğiyle.