Yeni Çağrı Gazetesi

İş fırsatları için hemen tıkla!

Ayşegül Coşkun

Sevin, sevilin, aileye deger verin.
Herseye saygi duyun ki zihniniz daha acik ve gelisebilir olsun.
Hedef belirleyin ne icin bu hayata geldiginizi anlayin ve ona gore cok calisin

Bence son zamanda kim yaratıcıysa ya da kim uyanıksa bu ikisi yürüyor

Ayşegül Coşkun
119 Kere Okundu
26 Kasım 2019 - 15:40

Müzik sektörüne nasıl giriş yaptınız sizi biraz tanıyalım ?

8 yıl önce müzik yarışmasına katilmam icin Facebook’tan bana bir teklif gelmişti. Televizyona çıkmak için enstrüman çalmam gerektiği söylenmişti. O zamanda bir akor bile  çalamıyordum. Enstrüman çalması için bir müzisyen aradım buldum eve onunla yoluma devam ettim. Bir sürü yerde sahne aldım. Daha sonra da işlerimizi büyüttük. Profesyonel çalışmalara başladık. Bayağı zorluk çektik hala da uğraşıyoruz daha iyisi daha iyisi icin.

Müzik yaşantınızı seçtiğinizde çevrenizden size ne gibi tepkiler geldi ?

Tabii ki herkes müzik ya da sanat işleriyle uğraşmadığı, bilmedigi için ilk önce korktular ve korkularını belli eden davranışlar, cümleler, düşünceler paylaştılar sürekli. Fakat her işin iyisi de var kötüsü de. Ben iyisinin olmasını istediğim için hep iyi işler yapmayı, iyi şeyler başarmayı ve iyi bir kimlikle bu işe devam etmeye istedim. O yüzden hiç kimseye kulak asmadım. Kendi bildiğimi yaptım ve kendi bildiğimi okudum.

Son çalışmanızdan biraz bize bahsedermisiniz ?

Son çalışmam tabii ki en tecrübeli çalışmam oldu en ince ayrıntısına kadar her şeyde parmağım vardı. O yüzden çok keyif aldım son projeden. Çünkü her şey istediğim gibi oldu. Artık kendimi daha iyi ifade edebiliyorum. Ne istediğimi biliyorum ve yönetmeyi, çekip çevirmeyi de öğrendiğim için gitgide hem daha isimlerle çalışıyorum hem de daha kaliteli işler çıkartıyorum. Gitgide daha  iyi bir yere geliyorum yani hak ettiğim yere.

 Son zamanlarda bazı sanatçılar albüm çıkarmak mı asla diyor bunu neye bağlıyorsunuz? 

Yani çağımız dijital bir çağ. Farkındaysanız insanlar yazı yazmayı bıraktı. Her şey bilgisayardan, telefondan, vb. araclardan yazılıyor. Artık birçok şey somut olarak elle tutulmuyo. Müzikte de YouTube’dan, spotify ve onun gibi her yerlerden izleniyor, dinleniyor o yüzden böyle şeylere gerek kalmadı. Çıkartılırsa nostaljik olması için çıkartılır. Yoksa bir anlamı yok bence. Zaten bende de çıkartmıyorum anlamsız geliyor.

Müzik sektörümüzün içinde bulunduğu durum hakkında neler düşünüyorsunuz ?

Büyük değişim sürecinde ama şu an kim ne yaptığını bilmiyor herkes arayışta. Herkes kafa yedi yani. Iste aslinda bu bizi gelistirecek. Zorlayan hersey iyi bi hocadir.

Youtube kanalınız da canlı performanslarınızı yayınlıyormusunuz ?

Evet yayınlıyorum birçok eski şarkıyı kavuruyorum kendi şarkılarını söylüyorum ve şu an hazırladığım bir 14 tane daha video var o akustik videoların konseptlerde biraz farklı olacak Biraz benim tarzım da olacak yakında göreceksiniz.

Youtube daki sahte tık olayları hakkında neler düşünüyorsunuz Youtube Album / Single satışlarınızı etkiliyormu?

Boş kalabalık bir rakam olarak düşünüyorum. Altı boş sahnede kimse Şarkılarınızı söylemezse ne anlamı var ki? insanları gerçekten izletmek için onun çalışmalarını yapmanız gerekiyor. Boş bi rakam  koyarak gösteriş hiçbir işe yaramaz. Tabii oradan da pr olarak yürüyenler var ama artık insanlar yemiyor bunlari. Herkes farkında zaten.

 Son zamanlarda Sanat eğitimi almayanlar da single çıkarıyor bu konu hakkında neler düşünüyorsunuz ?

Bence son zamanda kim yaratıcıysa ya da kim uyanıksa bu ikisi yürüyor. Gerisi okumuş ya da okumuş kimse diplomayla almıyor müzik piyasasına birilerini. Herkes kendi yerini kendi açıyor. Sonuçta, tabii emek verenler de baş tacı onlardan da çok iyi yerlere gelen var. Onlar olmasaydı müziğinin ilerlemesi bu kadar iyi olmazdı. Hem yaratıcı, hem müzikten de bilgili olursan mükemmel olur. Bu ikisi buluşursa o zaman harika sonuçlar verir.

Fan Grubunuz varmı onlara neler söylemek istersiniz?

Onları çok seviyorum. Biliyorum kalpleri benimle atıyor. Onlara daha iyisini vermek için çok çalışıyorum ve hayatı doya doya yaşasınlar diyorum. Çünkü bu hayata bir kere geliyoruz.

Konserlerinizi etkinliklerinizi öğrenmek isteyenler size nereden ulaşabilecek ?

Sosyal medya hesaplarımdan ulaşabilirler.

Instagram: @aysegulcoskun
Facebook: Ayşegül Coşkun
Twitter: @AysegulMusic
Youtube: Ayşegül Coşkun

Müzik dışında başka aktıvıtelerınız varmı?

Atış yapmayı severim. Bazen rahatlamak için poligonlara giderim. Kitap okurum. Başka ülkelere seyahat ederim. Ailemle vakit geçiririm. Arkadaşlarımla mutlu sohbetle vakit geçirmeyi çok severim ve yaratıcı insanlarla tanışırım her daldan. Resmen hobi benim için. Çünkü beni geliştiriyor. Ben geliştikçe kendimi daha da çok seviyorum. Bu sekilde enerjim de cogaliyor ve hayata isime daha cok adapte olabiliyorum ve o enerjiyi dagitabiliyorum dinleyicilerime ve cevreme.

Müzik dışında neler yaparsınız ?

Müzik dışında oyunculuk yapıyorum. Oyunculuk dersi alıyorum.
30 Ekim’de yayinlanacak olan Türkiye ve İran ortak yapimi Motreb” (Çalgıcı) adında ki filmde İran’ın Dünya’da tanınan starlariyla birlikte  Başrol oynadım. Film icin gece gunduz calisarak 2 ayda Farsca öğrendim. ve yakında İran’da birçok şehirde galaya ve kırmızı halı törenlerine gideceğim. Şehir şehir ve 2 -3 ay sonra da dünyada birçok ülkede bu filmin galası ve red carpet törenleri yani kırmızı halı merasimleri yapılacak. Oralara katılacağız. Çünkü film birkaç ülkede şimdiden festivallere girmeye başladı.
Filmimizin yapımcısı İran’ın en büyük yapımcısı Mostafa Kiaie ve son yıllarda gişeleri 25 milyon 30 milyon 40 milyon satan yapan bir yapımcı. Bu filmde buyuk butceli 1.000.000 dolarlik bi film. Onunla çalışmak benim için bir gururdu. Çünkü biliyorsunuzdur belki, İran sineması Dünya’da çok değerli. Oscar ödülleri aliyolar Amerika’da. Bundan sonra da birçok projede birçok ülkeyle ve Türkiye’de de iyi projelerde yer almayı planlıyorum.
Bakalım önümüzdeki günlerde hem müzik aşkımla, hem de oyunculuk sevdamla ikisiyle bir arada yürümeye devam edeceğim.

Mutfakla aranız nasıl ?

Mutfakla aram boş günümde çok iyi. Ama eğer yoğun olduğum zamanlar evde yemek yapmam gerekiyorsa berbatim. Hiçbir şey güzel olmaz.
Keyifli ve sakin kafa olmam lazım çok güzel şeyler yapmak için. Çok özel dostlarımi, ailemi davet ediyorum. Çok güzel sofralarda kurduğum oluyor ama yoğunken ben ben değilim.

 Dışarda mı yemek yersiniz yoksa evinizde kendiniz mi yaparsınız ?

Dışarıda yemekten çok büyük keyif alırım. Özellikle farklı farklı yerlerden yeni tatlara çok açığım. Özellikle başka ülkelerden bazı şeyleri hiç buluşturmayı tahmin etmediğim yiyecekleri ve onların bütünleşmesi bana büyük haz verir. Kendi yaptığım yemeklerden zeytinyağları çok severim ya da böyle et yemekleri tavada mühürleyip fırında pişirmeyi filan çok severim.

Uzun soluklu bir evliliğin sırrı neler vede aşk hayatınız nasıl ?

En önemlisi saygı yaa. Saygı olmazsa ne sevgi olur, ne mutluluk olur, ne para kazanılır ve ne de sağlık olur. Hiçbir şey olmaz. Saygı olmalı ki insan değer verildiğini hissetsin ve her konuda daha başarılı ve daha mutlu olsun. Çevreye verdiği enerjide harika olsun, hayatta hep iyi gitsin.

Bir idolünüz varmı ?

Idolüm hiçbir zaman olmadı çünkü dünyada herkesten bir tane var ve herkes kendini yaratmali.

 Türkiyede ve Dünyada en beğendiğiniz isimler kimler ?

Haris aleksiou, Anne Marie, Shawn Mendes.

 Neden Dünya çapında bir star çıkaramıyoruz vede neden yabancı şarkılarımız Avrupada tutmuyor bir sebebi varmı ?

Biz aşırı nasyonalist bir milletiz. Dil konusunda büyük sıkıntılarımız var. Başka bir dili kabullenip, tam içine nüfus edip başka kültürle bağdaş kuramıyoruz. Dolayisiyla o pazarın içine giremiyoruz ve aşırı hırslı da değiliz ve Dunya’da buyuk rekabet var. Onlarla rekabeti yapabilmek icin, her yonden kafa tutabilecek duzeye gelmemiz gerekiyor. Bunu da baya zor goruyoruz. Cunku bizim ulkede en iyi sanatci denilen kisiler malum. Mekanlara yabanci sarkici geliyor. Avrupada baya unlu mesela ama bizim mekancilar diyor ki burada bizim ulkede bi sanatci, adini vermiyim iste “O” çikiyor diyor bide hava atiyo yabanci sanatci menajerine. Ulan adam avrupada unlu nerdeyse Amerika’ya etki edecek seviyeye gelmis. Kimi kiminle karsilastiriyosun. Anlamissinizdir durumu.    Kafalar dar dar. Yan ulkeden bile  taninmayan sanatcimizi, sadece bizden  Türk diye diger daha global taninmis sanatcinin ustunde goruyolar bi acayip.
Bu sebeplerden oluyor iste ve bu sebeple gelistiremiyoruz sanatcilarimizi. Harika diyerek zirveye oturtuyoruz. Onlar da kendilerini olmus zannedip ilerletmiyolar. Burdan tutturdum diyip ordan yurumeye devam ediyorlar. Sonra baslasin ayni yerdr saymaya.

Bu yılki projelerınızden bize biraz bahsedermisiniz ?

Bu yıl acayip projelerim var dediğim gibi kendi tarzımda videolarda fark edeceksiniz içerikte ve farklı konseptlerde YouTube kanalımda konseptlerim olacak.

Yeni bir single yaptım klibini de çektim İzmit Kartepe’de. Soğukta eksi 10 derecede zorlu sartlar altinda sis’ten dolayi 2 gün süren çok güzel bir klip çektik. Kasım’da yayınlanacak. Şarkımın adı “İlahi Kader” . Daha Naturel, daha sıcak ve daha cool bi klip cektim. Paylaşın paylaştırın dinleyin zevk alın.

Düet projeleriniz varmı kimlerle çalıştınız bu zamana kadar ?

Şu an kafamda bir düet projesi yok ama kendi konseptinde böyle şeyler olabilecek planlıyorum bakalım.

Konserleriniz nasıl gidiyor? Sahnelerinizde artış var mı? Yaz Kış dönemleri etkiliyormu
konserlerinizi ?

Oldukça iyi gidiyor yaz kış dönemleri mekanlar fark ediyor tabi. Bazen sahnelerimin daha iyi oldugu dönemler oluyor.

Sanatçılar birbirine laf atarak gündeme gelmeye çalışıyor son zamanlarda.
Bu sanatçının sizce popülaritesini artırıyor mu ?

Insanlar konuşacak şeyler arıyor. Sadece müziğini dinlemek değil de nasıl yaşadığını, nasıl görüşleri olduğunu, neler yaptığını normal hayatında tartışmalarını, kimlerle muhatap olduğunu ne konuları eğildiğini merak ediyor. Magazinsel yönden de sanatçılar bu yüzden başvuruyor. Ama her sanatciya yakisan bi yontem degil bu da bilinmeli. Yoksa komik ve kariyerini yerle bir edecek pozisyona sokar insani.

Sanatcı sizce yaptığı işlemi yoksa bu sekıldemı gündeme gelmeli ?

Hangi sanatçı ne şekilde istiyorsa öyle gündeme gelmeli. Sonuçta herkes kendi kalitesini kendisi belirliyor.

Beste yapıyormusunuz kimlere yapıyorsanız beste verdiniz bu zamana kadar ?

Ilk çıktığımdan itibaren bütün şarkılarımı sözlerini ben yazdım ve bestelerimi ben yaptım. Birkaç tanınmış sanatçı istedi. Fakat ben daha fazla değerinin olduğuna inandığım için vermedim.

Müzik ile Aşk ikilemi arasında kalsanız hangısını tercih edersiniz ?

Böyle bi ikilem olamaz. Erkeğe sunulan annem mi yoksa hanımın mı tercihi gibi bir şey. Çok saçma. İkisinin yeri de ayrı zaten. Eğer bu ikisinden birini tercih et diyen biri varsa hayatinda, onunla zaten asla bir arada olamazsın, olmamalisin.

 Aşkın tanımı sizce nedir ?

Emek, güven ve huzurdur.

Ekranlarda sizi görebılecek mıyız? Kendinize ait bir muzık programınız olacak mı ?

Evet çok güzel bi programim olacak. Fakat dijital mecralardan birinde.

 Dizi film oyunculuğunda da görebılecekmıyız ?

Yukarıda da bahsettiğim gibi filmde oynadım ve bundan sonra dizi film projelerimi görebileceksiniz.

Sahnede mi çok otoritersiniz yoksa evde mi ?

Sahnede. Evde otoriter olmayı sevmiyorum. Evde keyif almayı, keyif vermeyi seviyorum.

Sizin için ideal bir eş nasıl olmalı ?

İlk olarak iyi ahlaklı, sonra saygılı ve çalışkan akıllı olmalı.

Hayat arkadaşım ille de sanat camiası’ndan yada iş dünyası kesiminden olacak dıyen bır kitle var bu konu hakkında neler düşünüyorsunuz ?

Haha aynı iş dünyasından diye nasıl düşünebilirler anlamıyorum. Bunlar planlı olarak mı sevgili buluyor ya da geleceğinin eşini. O yüzden fazla fiso oluyor ilişkileri demek ki. Çünkü Izmirli istersin Amerika’li olur Arjantinli istersin Samsun’lu olur. Yani kimin nasıl, nereden olacağına tahmin edemezsin. Aşk gelir kapına bir anda tak tak diye çalar o zaman karşı koyamaz ve teslim olursun. Planli ask ask olmaz.

Son dönem de yapılan müzik yarışmaları bazı sanatçıların kendılerını gostermesı ıcın pr çalısması mı yoksa yenı sesler bulmaya yönelik yarışmalar mı bu konu hakkında neler düşünüyorsunuz ?

Planli olan kisiler var ama digerleri zavallim hicbisey bilmiyolar ve kekleniyolar resmen. Yarismalara karsiyim.

 Hayatınız da hiç pişmanlıklarınız oldu mu ?

Oldu ama pismanlik degil imkanlarim iyi degildi. Emekle tirmalayarak geldim biraz yavas yurudu islerim. Ama simdi cok sukur o yillarin acisini cikariyorum.

Dizi film müzigi yapma düşünceniz varmı ? 

Film müziği yaptım. Bu yeni çıkacak olan filme iki tane şarkı sözü yazdım ve  besteledim. Filmde başrol oyuncuları olarak 3′ ümüz okuduk. Hatta büyük bir konser sahnesi’nde okudum. Sadece o sahne görüntüsü için bile 2 gün çekim yaptık. Çok prodüksiyonlu bildiğin buyuk bir konser sahnesiydi. Yani harikaydı.

Müzik ödülleri hep aynı isimlere veriliyor bu bir pr çalışması mi sizce ? Müzik yarışmalarının amacına gore hareket ettiğini düşünüyormusunuz yoksa bazı sanatçıları gündeme getirmek için pr çalışması mi?

Aynen tahmin ettiginiz gibi pr calismasi. Bu odulleri, odul gecelerini duzenleyenlerle muzik yapimcilari arkadaslar. Kendi sanatcilarini yazdiriyolar odul verdiriyolar.
Denklem basit 2×2=4 . Hak eden çook

Bir single iyi bir pr çalışması demek maaliyeti size ne kadar? Bu pr çalışmalarının emeğinize değiyor mu ?

Ne kadar ekmek o kadar kofte. Pr isi cok kapsamli canavar gibi bi ekibiniz olmali. Bi kolu bile aksamayacak bi ekip. Projede her yonuyle guzelse Iste o zaman zirve kacinilmaz olur. Mesele o ekibi toplayabilmek ve canla basla isini benimsetip calistirabilmek isine inandirabilmek. Bunlari yapabilirsen sonrasi kolay.

Rap Müziği ülkemizde daha çok dikkat çeker hale geldi sizce bunun sebebi nedir?

Artik sıkıldı herkes . Ayni tarz, ayni sound. Kimse tembellikten yenilik dogurmadi. Yeni nesil hep yabanci muzige kaydi bu yuzden. O yuzden rap tarzimiz da olustu. Kendi kulak yapimiza gore ve gecis yapti dinleyici rap muzigimize. Biktirana kadar bi sure devam eder. Sonra yine baska bi tarz cikar ona akim baslar bi sefer.

 Slow şarkılarınız çok seviliyor bunun sebebi sizce nedir ?

Bilmiyorum öyle mi öyleyse belki de ruhumla bütünleşiyordur slow parçalar.

Yeni Jenerasyondan kimleri beğeniyorsunuz vede beğendiğiniz Aranjörler varmı ?

Türkiye’de beğendiğim aranjorler var. Ama agzimin acik kalacagi hayranlik duyacagim aranjorler yok maalesef ama olmasini isterdim. O yuzden yurtdışından arıyorum.

Sizce kariyerinizin en önemli yılı hangisi unutamadiginiz bir ani var mi?

Bence kariyerimin en Unutulmaz yılı bu sene olacak 2020 çok fena planlarla geliyorum çünkü. Bekleyin.

Turkiyede Sanat yapmak sanatını icra etmek zormu ?

Her ulkede zorluklar var. Kiminde toplum kurallari, kiminde din kurallari, kiminde guc savasi kurallari.
Burda da ortaya karisik durumlar var. Ama insan isteyince bi sekilde bi yolunu bulur. Yeter ki sabir ve azim olsun.

 Sosyal Medya ile aranız nasıl?

Guzel yani aktif oldugum donemler de oluyo. Bazen hicbisey paylasmadigim da oluyo.

 Hatay’a daha önceden geldiniz mi ?Geldiyseniz en çok neleri sevdiniz? Hatay’li sevenlerinize neler söylemek istersiniz ?

Inanin gelemedim ama hep istedim. Universitede cok sevdigim Hatay’li bir oda arkadasim vardi. Bidonla zeytin getirirdi minnak minnak zeytinlerdi. Çok tatliydi ya ama sonra bulamadim simdi nerde, ne yapiyo? kimbilir. Belki beni bulur bigun oralara gelince.

 Hataydan konser için teklif geldimi ?

Su ana kadar gelmedi ama her an olabilir neden olmasin.

Dergilerin popüler isimlere yer verme konusu hakkında neler söylemek istersiniz ?

Reyting pesinde hepsi. Ticaret kafasi olarak benimde dergim olsa bende satislarimin iyi olmasi icin tercih edebilirdim. Mantikli.

Radyo pr si sizin istediginiz kitleye ulaşmanızda yararı oluyor mu ? 

Gercekten radyo danismani pr’i yaninsanatciyi tanitma sarkisini tum radyolarda dinletme isini iyi yaparda, isinin takibini mukemmel saglarsa harika sonuclar verebilir ama diger konulardan da saglam pr yapilmali anca o zaman sanatci daha iyi parlar. Yani aslinda radyo pr i sadece mukemmel olsa yine sonuc bi yere kadar olur. Herşey bi bütün işte.

Pr masrafları bir çok sanatçı isim tarafından eleştiriliyor ? 

Cunku elestirmeye haklilar. Herkes herseyi paraya dönüştürmüş durumda. Öyle bir gün geliyo ki, bi an durup; “ulan ben sarki soylemek istiyorum ya. Nelerle, kimlerle ugrasiyorum ve para konusuluyo surekli, diyosun. “Şarki soyliycem ya sarki” diyosun ve hepsini girtlaklayasin geliyor. Ayh…

Son olarak sevenlerinize ne söylemek istersiniz.

Sevin, sevilin, aileye deger verin.
Herseye saygi duyun ki zihniniz daha acik ve gelisebilir olsun.
Hedef belirleyin ne icin bu hayata geldiginizi anlayin ve ona gore cok calisin. Ama bunu yaparken de keyif almayi da unutmayin. Vee anne baba olan dinleyecilerime de sunu soylemek istiyorum. İyi ruhlu, akıllı nesiller yetistirin gelecek sizlerin elinde. Sizi seviyorum.🥰🥰

Çoklu soru köşemiz :

En sevdiğiniz renk : Bütün renkler
En sevdiğiniz yemek : Etli dolma
En sevdiğiniz şehir : Roma
En sevdiğiniz film : Powder (1995)
En sevdiğiniz dizi : Dizi izlemiyorum
En sevdiğiniz spor : Atış
En son gittiğiniz konser : Evgen grinko
En son gittiğiniz film : Joker
En sık kullandığınız kelime : Yaraticilik
En nefret ettiğiniz şey : Saygisizlik
En sevdiğiniz hayvan : Mirket

HABER HAKKINDA GÖRÜŞ BELİRT
Yorum Yok

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.
PİYASALARDA SON DURUM
  • DOLAR
    -
    -
    -
  • EURO
    -
    -
    -
  • ALTIN
    -
    -
    -
  • BIST 100
    -
    -
    -
Hava durumu
-
-
-
Nem Oranı: -
Basınç: -
Rüzgar Hızı: -
Rüzgar Yönü: -

Hangi işletim sistemli telefonu kullanıyorsunuz?

Hangi işletim sistemli telefonu kullanıyorsunuz?

  • iOS (iPhone) --> 5
  • Android --> 4
Gönder
Sonuçlar

Yeni Çağrı Gazetesi © 2019 - Web Tasarım : GNS Ajans