BU DEViRDE iYi BiR ALBÜM YAPMAK CESARET iSTER BU DEViRDE iYi BiR ALBÜM YAPMAK CESARET iSTER


Aşk şarkıları dendiğinde önde gelen söz yazarı,bestecisi ve yorumcusu olan Tan’ın yeni albümü ‘’Sevmek Yetmiyor Bazen’’ müzik marketlerdeki yerini aldı. Daha çıktığı ilk haftadan itibaren en çok satanlar listesinde ilk beş sıraya yerleşmiş bile.Özledik albüm almayı,daha doğrusu albüm yapan sanatçıları özledik. Uzun süredir dolu dolu albüm dinleyemez olmuştuk, birçok isim cesaret edip albüm çıkarmak yerine bizi single çalışmalarına hapsederken;Tan bizi özlediğimiz albümlere geri döndürmek için eline meşaleyi almış ve dopdolu 10 şarkılık bir albümle karşımıza çıkmış. Albümdeki şarkıların düzenlemelerinde; Ozan Çolakoğlu, Okan Akı, Sezgin Gergin, Olcay Demirci, Yasin Keleş gibi isimlerin imzaları var. Bende; ‘’Ah,Tan Ah!’’ diyerek başladım albümü dinlemeye. Birinci şarkı olan Dur gerçekten sektörün jargonunda A1 kategorisine hitap eden slow bir şarkı. Tan’ın kendi hayatından izler taşıyan bu albümde direkt Dur adlı şarkıyla açılış yapması yürekleri dağladığı gibi,dinleyiciyi hemen kendi sesinde ve duygusunda toplamayı başarıyor. ŞarkınınBU DEViRDE iYi BiR ALBÜM YAPMAK CESARET iSTER klibini ise Kemal Başbuğ çekmiş. Oturup ağladığımı buradan da dile getirmek istiyorum. Tan sen ne güzel bir oyunculuk yeteneğin olduğunun farkında mısın? Kemal Başbuğ ne kadar yetenekli bir yönetmen olduğunu, çektiği klip ile göstermiş. Ayakta alkışlayabilirim. Günümüzde stüdyoda bir perde önünde çekilen kliplerden çok sıkılmıştık. İyi geldi bu klip. Ardından ikinci şarkı Ona Söyle ile hafif arabesk ve hafif pop soundların rüzgarı esmeye başlıyor kulaklarımızda. Dur adlı şarkıya göre daha içimize alıp, bizi ısıtacak bir aşk şarkısı. Söyleyemediklerimizi ne de güzel dile getirmiş Tan. Bilmezden gelme sanatını bu şarkıda o kadar güzel örneklemiş ki melodisiyle de içinizi ısıtacak bir slow şarkıya imza atmış.Her pop müzik icra edene yakışmayan alaturka,Tan’a o kadar güzel yakışıyor ki,Ona Söyle şarkısında da bunu görebiliyoruz. Albümün üçüncü şarkısı daha önce piyasaya sunduğu ve klip çektiği Nasıl Seveceğim şarkısı.. Akustik versiyonu ile bu şarkı kulağa daha naif geliyor. Keza albümün onuncu şarkısı da Nasıl Seveceğim şarkısı, böyle bir versiyona çok mu ihtiyaç vardı diye düşünmeden geçemedim. Zaten biz bu şarkıyı benimsedik, ezberledik, hissettik ama hala tüketmedik, kolay tüketmeyeceğiz Tan şarkılarını. Bir o kadar popüler kültürün eserlerine imza atıp, bir o kadar popüler dünyanın uzağına götürebilecek şarkılar yapmak her müzisyenin harcı olmadığı gibi özellikle de hem müzisyen olup insanları eğlendirme algısından uzaklaşıp,biraz olsun daha uzun süreli işler yapmaya imza atmak zor olsa gerek derken albümün dördüncü şarkısının introsu geliyor kulaklarımıza. Piyano o kadar güzel geliyor ki kulağa ardından ise ‘’Nasıl da zor bulduk,hani bize kaybolduk,önümüzde yollar vardı,üstümüzde nazarlar..’’ feryadıyla tamamlıyor bu güzel introyu Tan,yetmiyor devam ediyor ‘’Öylece dokunma git.Dağıttığın hayatıma,alıştım yeni yaşantıma.’’sözleriyle güçlü ama bir o kadar bitik bir adamı canlandırıyor hayallerde. Diyorum ya bir yanı hep popüler kültürün içinde bir adam Tan diye,albümün beşinci şarkısı tam da bu deyimimi özetliyor. Hata.. Ozan Çolakoğlu düzenlemesi taşıdığını belli eden hit bir şarkı.Adeta aranjesiyle Ozan Çolakoğlu eli değdiğini belli eden bu şarkıya,Tan’ın sesi de adeta biçilmiş kaftan gibi olmuş. 2017 yazında çok duyacağız bence bu şarkıyı.Albümün altıncı şarkısı ise popun çapkın soundlarıyla harmanlanmış bir şarkı;Bağlanma Problemi. Albümdeki şarkıların hepsi tek bir kişi için yazılmış. Vah,vah o tek kişi bu şarkıyı duymasın.. Şaka bir yana Tan’ın birçok hit şarkıya imza attığını duydum ama bu sefer kendine ayırdığı hit şarkılar çok ama çok daha kaliteli yapıtlar olmuş. Paşa Paşa şarkısının da farklı bir versiyonu var ve albümün yedinci şarkısı olarak duyuyoruz. Zaten bütün bir yaz sezonu sallamış olan bu şarkıya albümde yer verilmesinin amacını ben anlayamadım.  Ve albümde benim favori şarkım Son Olsun’a geldi sıra. Ne desem,ne yazsam,ne anlatsam… Hareketli bir şarkı ama farklı bir şekilde insanın duygusal tarafını da okşuyor. Şarkının içinde hem pişmanlık geçmesi hem de şarkının dans ettirmesi Tan’ın müzikal yeteneğini ortaya koyduğu gibi fazlasıyla sevilecektir. Paşa Paşa şarkısını anımsatan Kara Kara şarkısını da çok sevdim ben. Her ne kadar melodisi çok tanıdık gelse de 2017 yazı için gizli bir hit olarak görmekteyim. Tan hit şarkılar ile nokta atışı yaparak donattığı bu albümle ruhunuzu da okşayacak. O kendisini bu sektörde polemiklere kapatarak, yönünü gerçek müziğe yöneltti ve bu çizgiyle devam ederse onun yaptığı iş hep uzun süreli olacaktır. Hala Kalbime Gömüyorum şarkısı hafızalarda ise onun karakterinden ve müziğinden ödün vermemesinden dolayıdır diye düşünüyorum. Müzikal yeteneğinin önüne hiçbir şeyi geçirmemesi onun yeteneğini,sesini ve müziğini ölümsüz kılacaktır. Ayrıca Hey sen!Bu yazıyı okuyan sen… Sanatçılar albüm çıkardığında; acaba kartoneti nasıl,kim var kim yok içerisinde, neler yazdı, kime teşekkür etti? gibi birçok konuda hep bir merak vardır. Kartonetin kokusu bile başkadır…Sen, albüm başkadır ve başka olduğu için albüm çıkarmaktan vazgeçmeyen şarkıcıları, müzisyenleri yalnız bırakma. Böyle bir sektörde albüm çıkarabilecek cesareti ve gücü bulan sanatçının her zaman yanında ol.



BURAK AZİZ SESİYLE burak-azizzzzBÜYÜLEDİ


Uzun bir süredir yeni çıkan isimler arasında ben bu kadar duru bir ses duymadım. Kimden mi bahsediyorum ben de kendisini Türk Telekom Müzik yeni çıkanlar listesinde dinledim. Aslında Burak Aziz yeni çıkan bir isim değil yani bu ilk single çalışması değil, 2000’den 2009’a kadar birçok albüme imza atmış sanatçı. Üstelikte yurt dışında adından da bir hayli söz ettirmiş. Başarılı mı başarılı,aynı zamanda iyi de söz yazarı ve besteci kendisi. Ne olursa olsun; bestecilere ve üretenlere  saygım sonsuz,şapka çıkarıyorum kendilerine. Bugünlerde ise Burak Aziz ‘’Asırlık Çınar’’ adlı maxi single çalışmasını Fono Müzik etiketiyle müzik piyasasının kalbine sundu. Single çalışmasında yer alan iki şarkının da sözü ve müziği kendi imzasını taşırken,düzenlemeleri ise Meriç Demir imzası taşıyor. Tarkan'ın ilk çıktığı zamanlarda o naif sesini duyardık ya hani,güzel de nağmeler yapardı; aynı duyguyu yaşadım ben Burak Aziz’i ilk dinlediğimde. Duygusal mı duygusal bir şarkı ile çıkış yapmayı tercih etmiş Burak Aziz. Asırlık Çınar şarkısının klibinde ise Kocamın Ailesi,Umutsuz Ev Kadınları gibi dizelerden hatırlayacağımız oyuncu Özge Dörter eşlik etmiş sanatçıya. Günümüz anlamsız popüler kültür müziği şarkılarından son derece uzak ve kendisini rakip şarkılara göre daha uzun süreli kılacak bu şarkıyı ben beğendim. Diğer şarkısının adı ise Müebbet.Adıyla popüler kültür şarkılarını anımsatıyor. Hareketli bir şarkı,keşke adı kadar şarkı da iddialı olsaydı. Müebbet şarkısının çizdiği imaj daha pop sound,daha popüler kültüre yakın tarzda aranje edilseydi günümüz sektörünün istediği slogan şarkı türüne aranan kanan olabilirdi. Ben, Müebbet şarkısından daha çok Asırlık Çınar’a vuruldum,geri sarıp sarıp  dinliyorum. Umarım bir an önce bu güzel ses keşfedilir de bu güzel yetenek daha büyük kitlelere ulaşır. Yolu açık olsun.