$ DOLAR → Alış: 5,37 / Satış: 5,39
€ EURO → Alış: 6,09 / Satış: 6,11

SON DAKİKA:

HAKAN’CA YORUMLAR

Hakan KANBUROĞLU
Hakan KANBUROĞLU
  • 24.04.2017
  • 2.100 kez okundu

TEKAMÜL ETMEK DEĞİL YENİLİK LAZIM

Türkiye’de albüm çıkarmanın cesaret istediği dönemlerdeyiz. Bu dönemler birçok isim single çıkararak dönemi kapatıyor. Evet, dönemi kapatmak için birçok single kulaklarımıza ulaşıyor; kimini beğeniyoruz, kimini ise beğenmiyoruz. Tarzını hiçbir zaman değiştirmeyen Soner Sarıkabadayı yeni bir single çalışması ile karşımıza çıktı. O, single çıkarmaktan bıkmıyordu, bıkmayacak gibi de görünüyordu. Tarzını da seviyor olacak ki onu da değiştirmiyordu, değiştirmeyecek gibi de görünüyordu. Birçok şarkısını severim Soner Sarıkabadayı’nın ama beğenmediğim ya da gerçekten artık bu tarz yetti dediğim şarkıları da olmuştur. Yine PDND etiketiyle çıkan ‘’Tekamül’’ adlı teklisinin prodüktörü ve düzenleyeni Osman Çetin. Son dönemlerde adından başarıyla söz ettiren müzik adamlarından diyebilirim kendisi için. Gelelim Tekamül’e. Yine anlatım bozukluklarının hakim olduğu ama bir o kadar da dile çabuk dolanabilecek bir şarkı olmuş Tekamül. Keza benim dilime de çabuk dolandı, sevdim de şarkıyı ama sevdiğim için oldukça fazla olan kusurlarını dile getirmeyeceğim anlamına gelmiyor. Hatta çiçeği burnunda yazarlardan biri olarak bende anlatım bozuklukları yaptığımı fark ediyorum ama bunu bir tarz olarak uygulamıyorum. Artık, Soner Sarıkabadayı’nın farklı bir tarza ufak ufak adımlar attığını görmek istiyoruz. Ya da tarz aynı kalsın ama söz yazımında farklı teknikler denenmeli. Kendisinden biraz bizi şaşırtmasını istiyorum. Ne zaman alışageldik Soner Sarıkabadayı’dan farklılık göreceğiz? gibi sorular artık dinleyicinin kafasında da soru işareti olmaya başlamışken Tekamül dedi Soner Sarıkabadayı. Geçtiğimiz günlerde Yavuz Hakan Tok’un yazısında gördüm, Tekamül kelimesi bu şarkıda yanlış bir kullanıma neden olmuş. Ben yanlış kullanımı da geçtim neden tekamül gibi bir kelime yeniden keşfedilmiş, üstelik yanlış bir şekilde kullanarak buna da anlam veremedim. Detaylara takılmazsak Soner Sarıkabadayı elle tutulur bir iş yapmış diyebilirim, şarkı kendini rafa kaldırmaz ama kendini uzaya da çıkarmaz. Dillere tekamül eder mi bilmem ama dönemi ya da bir iki haftayı kurtarabilir. Şahsen, şarkının her ne kadar eleştirilecek tarafı çok olsa da  müzik piyasasının boşluğunda şarkının cılkını çıkarıyorum.

GÜZEL SES, YANLIŞ ŞARKI

Dönemin belki de en güzel çıplak sese sahip olan isimlerden birisidir Tuğba Yurt. Sesinin güzelliğini zaman zaman fark ediyor ve sesi kadar güçlü şarkılarla nasıl müzik piyasasına damga vurulacağını gösterdiği de olmadı değil. Ağır Yaralı şarkısıyla kendisinde var olan ışığı Sakin Ol şarkısındaki başarısıyla beklenmedik bir şekilde taçlandırmıştı. Aklımda Sorular Var şarkısıyla ise güçlü kadın şarkılarına yöneldiğini hissettirmişti bizlere ve son çıkardığı Güç Bende Artık adlı eseriyle de güçlü kadın şarkılarında birçok rakibini egale etmişti. E dile dolanan şarkılarına baktığımızda hep bir kendine güvenen kadın imajı var, en azından başarıya ulaşan şarkılarına sloganlık sözler hakim iken yeni teklisi Destur çizdiği imajın pek bir dışında. Biliyorsunuz ki Tuğba Yurt, Sezen Aksu’nun Oh Oh ve Sakin Ol şarkılarına cover yaptı ve şarkılarda beğenildi. Sözü Deniz Erten’e, müziği Toylan Kaya’ya, düzenlemesi ise Gürsel Çelik’e ait olan Destur adlı yeni şarkısıyla Tuğba Yurt, Sezen Aksu’dan cover yaptığı şarkılar ile aynı çizgide bir şarkıyı bizlere sunmuş. Şarkıyı dinlerken tekerlemeden daha zor bir şarkıyla Tuğba Yurt nasıl dile dolanabilir diye düşündüm. Sloganlık cümleleri şarkıda dilediği gibi vurgulayamadığını fark ettim çünkü şarkının temposu karmaşıklıklar arasında tek düze gidiyor. Bu kadar güçlü bir ses Güç Bende Artık gibi dillere pelesenk olmuş şarkıdan sonra; bir o kadar zayıf bir şarkıyla yükselttiği çıtanın ne kadar yukarısına çıkabilir? Tuğba Yurt’un eski şarkıları dinleyicide de olduğu gibi bende de söyleme isteği yaratırken bu şarkısı böyle bir istek uyandıramadı. Umarım yaza başka bir hit şarkı ile görüşürüz.

ÖZGÜN OLDUĞU SÜRECE SERT İNİŞ ÇIKIŞLAR GÜZELDİR

Geçtiğimiz haftalarda okuyanlarınız olmuştur; Merve Özbey şarkısıyla sadece  gece kulüplerinde çalınabilen yeni isimleri yazmıştım. Birçok yeni çıkan ismin şarkılarında Merve Özbey tınısı duymamak artık elde değil. Bu haftada Şimal’in yeni şarkısında Merve Özbey’i hissettim.  Açılışı bilerek bu cümleler ile yaptım çünkü Şimal’in yeni teklisi Ferman’da yaptığı nağmelerde Merve Özbey tınısı kulağa fazlasıyla geliyor. Sert iniş çıkışlar evet güzeldir ama özgün olduğu sürece kulağa hoş gelir. Oysa ki Şimal’in 2015 yılında yayınlanan Gurur Bela adlı şarkısında kendisinin performansını çok beğenmiştim. Dupduru bir ses, özgün bir performans, e daha ne istenebilirdi ki?  Şimal’in basın bülteni, her ne kadar ilk single çalışması Ferman ile müzik piyasasına hayli iddialı geliyor dese de; 2015 yılında Ağla Ağla adını verdiği 3 şarkılık bir maxi single çalışmasıyla Şimal zaten müzik piyasasına gelmişti.  E 2015 yılında bu kadar çok sosyal medya fenomeni gündemde olmadığı için şarkıları sanırım hedef kitleye ulaşamadı. Neden sosyal medya fenomenlerini işin içine kattın derseniz; birçok sosyal medya fenomeninin paylaşımlarında; ‘’Şimal’in şarkısını dinliyorum, olaaaaay’’ gibi diyaloglarla karşılaşıyorum. (Dipnot: Birçok radyocu arkadaşım da bu sosyal medya fenomenlerini haz etmez. ) Hatta size şöyle bir soru sorayım; Şimal’in şarkısını paylaşan fenomenlerden birisi olan Banu Parlak’ın kendi çıkardığı Narin Yarim adlı şarkıyı kaç radyo çalmıştır? İşte bunlar sosyal medyanın sizleri uyuttuğu gerçeğidir. E bu kadar reklama rağmen şarkısı ne kadar dinlendi ortada. Kaçımızın evlerinde ezbere söyleniyor bilinmiyor bile. Belki de birçoğunuz şarkıyı bu yazıdan sonra duyacak. Benim izlenen stratejiden anladığım kadarıyla Derya Uluğ’un Okyanus şarkısı gibi büyük bir patlama yapmak istedikleridir. Ama olmayınca olmuyor. Derya Uluğ’un Okyanus şarkısı ile Mehmet Erdem’in Hakim Bey şarkısı gibi halkın gönlüne yer ederek müzik piyasasını sallayıp, hala da halkın severek dinlediği şarkılara imza atmak kolay bir şey değil. Gelelim Ferman’a; şarkı kötü mü elbette değil, Şimal’in sözü ve müziğini kendisinin yazması da çok güzel bir avantaj. Hatta Ferman giderli mi giderli, atarlı mı atarlı, tam pop dinleyicisinin sevebileceği ama sadece gece kulüplerinde kulakların eskiteceği bir şarkı. Sorun şarkı çıktıktan sonra izlenen stratejide başlıyor. Şarkı izlenen stratejiyle birlikte çok iç açıcı olmadığı gibi yorumlanış şekliyle de çok da özgün değil. Şimal daha özgün olabilseydi, şuan bu şarkı zaten almış yürümüştü. Israrla söylüyorum sosyal medya fenomenlerinin bulaştığı şarkılar her zaman geri tepmiştir, siz biraz da radyolara hitap edin, radyocuların fikirlerini sorun.

HAKAN’IN KULAĞINDAKİLER;

1- Soner Sarıkabadayı – Tekamül

2- Ayşe Hatun Önal – Olay

3- Ersay Üner – Tatlım Tatlım

4- Can Bonomo – Kal Bugün

5- Rober Hatemo – Giden Candan Gidiyor

6- Mi Gna – Super Sako

7- Sıla – Yan Benimle

8- Sezen Aksu- İhanetten Geri Kalan

9- Aydın Kurtoğlu – Tüh Tüh

10- Oğuzhan Koç – Küsme Aşka

YAZARIN SON YAZILARI
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

YORUM YAZ

Düşüncenizi Paylaşın

Önceki yazıyı okuyun:
Eski belediye başkan yardımcısına PKK/KCK’dan gözaltı

Kayseri'nin Sarız ilçesinde eski belediye başkan yardımcısı, terör örgütü PKK/KCK soruşturması kapsamında gözaltına alındı.

Kapat