Daha ne olacaktı?

Galatasaray, Türkiye Kupası’nda karşılaştığı Gençlerbirliği’ne 2-0 mağlup olarak kupaya çeyrek finalde veda etti. Ancak gösterilen reaksiyonlara bakıyorum ki; takım sanki Gençlerbirliği’ne şampiyonluğu verdi… Mesela maçta Günay Güvenç’in yediği gol hatalıydı doğru fakat bu gol tamamen turun gitme sebebi mi? Hayır. Dün Günay’ı ıslıklayanların çoğu sezon başında, “Günay var zaten Uğurcan’a ne gerek var” geçen sezon ise “Muslera oynamasın Günay oynasın” diyen kitleden, emin olabilirsiniz. Geçen sezon Türkiye Kupası’nda nasıl Günay’la şampiyon olduysanız adamın hata yapma kotası da var, futbol bu her zaman iyi olamazsınız. Dün Ahmed Kutucu da yuhalandı, hatta Sane de yuhalancaktı da başladılar devamını getiremediler kalabalıktan destek gelmeyince, yazık günah. Bu neyin memnuniyetsizliği, bir takım her zaman kazanmak zorunda mı? Geçenlerde de anlattım, Şampiyonlar Ligi’nde gruptan çıkıp da şampiyon olabilen tek takım Galatasaray lig tarihinde, 2 kez başarabilmiş. Birinde Lucescu 3 puan farkla zar zor almış şampiyonluğu, diğerinde 12-13 sezonu şampiyonluğu yaşandı onda da Fenerbahçe eş zamanlı olarak Avrupa Ligi’nde yarı final yapmış. Yani hem Avrupa’da ilerleyeyim, hem de ligde güzel futbolla şampiyon olayım… Bunlar kolay işler değil. Şampiyonlar Ligi’nde yeni formata geçildi bir de biliyorsunuz, 8 maçlı lig aşaması, daha yıpratıcı. Hem 8 maçlı lig aşamalı Şampiyonlar Ligi’nde üst tura çıkıp ekstra bir tur daha atlayıp zorlayıcı bir son 16 oynamak, eş zamanlı olarak güzel futbolla bir lig şampiyonluğu ve aynı anda bir de kupa şampiyonluğu kazanmak… Prime Real Madrid falan yapsa belki yapar bunu. Beklentiler gerçek dışı, tepkiler ise artık normal dışı maalesef. Galatasaray’ın şu tabloda yaşanmışlık ve istatistiklere göre ligi vermesi bile muhtemeldi ancak hem takım ıkına ıkına da olsa ilerlemeye devam ediyor hem de Fenerbahçe konusunda Galatasaray’ın şansı yaver gidiyor. Galatasaray, “Avrupa’da başarı istiyoruz, ilerleme istiyoruz” denen bir sezonda Şampiyonlar Ligi’nde lig aşamasından çıkıp üsütme bir de Juventus’u eledi mi? Eledi. Son 16’da Liverpool’u evinde yenip, Liverpool ile kafa kafaya gitti mi? Gitti. Ligde hala 4 puan farkla lider mi? Lider. Tamam da daha ne olacaktı? Bu iş artık memnuniyetsizliğin de üstüne çıkıyor, tamam takımda ve hocada eleştirilecek noktalar var amenna ancak bu kadar memnuniyetsizliğin sonunda kaderin tokadını yersiniz bir gün, o zaman bu günleri mumla ararsınız. Yapmayın, yazık günah. Eleştirin, eksik noktaları dillendirin ancak bu kadarı da fazla…