$ DOLAR → Alış: 5,64 / Satış: 5,67
€ EURO → Alış: 6,50 / Satış: 6,53

SON DAKİKA:

SOSYAL MEDYA KARA CAHİL TARLASI

Mustafa ÇATIKKAŞ
Mustafa ÇATIKKAŞ
  • 03.10.2018
  • 315 kez okundu

Sosyal medya çıktı, mertlik bozuldu.
Eskiden varsa bir diyeceğin ya eline bir saz alıp, çalar söylerdin, ya bir kuşun kanadına yazardın notunu ya da ucu yanık bir mektup verirdin postaya…
Yazdığın her şey sana aitti.

Şimdi öyle mi?
Gir google’a arattır veya bak birinin paylaştığı yazılara al onu koy sayfana, altına da kendi adını paylaş gitsin.

Örneğin;
Dünya alem bilir ki; ‘Benim sadık yârim kara topraktır’ sözü Aşık Veysel’e aittir.
Fakat;
İnan ya da inanma bu sözün altına bile kendi adını yazanlar var.

Ya da;
‘Hasretinden prangalar eskittim’ Ahmed Arif’in en meşhur sözlerinden / şiirlerinden birisidir.
Bunun altına da daya adını paylaş gitsin.
Zaten anlayan yok, bilen yok, araştıran yok.
Yedir gitsin kendin gibi kara cahillere!

Hele hele ‘2. Yeni Şiir Ekolü’nün ustalarından Özdemir Asaf’ın adının bin tane saçma sapan sözlerin altına yazılması tam bir kepazelik.

İnsan önce bir düşünür ‘Ulan ben bu adamın adını yazıyorum ama bu adam aslında kim, hangi şiirleri / kitapları yazmış. Hangi ekolden geliyor, nereden gelmiş, nereye gitmiş..’ diye…

Ama yok; İlla cahilliğini sergileyecek ya.
İlla sosyal medyada olamadığı kişi havalarına bürünecek ya; Sallayıp, duruyor seninkisi!
Bir diğer kara cahil de bundan etkilenip, basıyor Turgut Uyar’ın bir sözünün altına kendi adını basıyor ‘paylaş’ butonuna!

Hadi diyelim; Bu İki zır cahil; Anlaştı, görüştü, evlendi.
Evlerinde nasıl bir kültürel ortam olacak?
‘Hasretinden prangalar eskittim’ sözünü babasının yazdığını zanneden bir erkek çocuğu ile,
‘Benim sadık yârim kara topraktır’ sözünü annesinin yazdığını zanneden bir kız çocuğu gireceği sınavlarda kaç puan alabilir ki zaten?

Eee tabii bunun sonuçlarını görüyoruz ya sınav sonuçlarında; Resmen eğitim sistemi çöktü.
Sağolsun seninkiler de 16 yıldır yapmadıklarını bırakmadılar.
Sonuç;
Atilla İlhan’ı futbolcu, Can Yücel’i dizi oyuncusu, Cüneyt Arkın’ı güzellik uzmanı zanneden tipler çıktı.

Haa unutmadan bir ekleme de ben yapayım bu kültürel ortama;
‘Yunus Emre TRT 1’de yeni başlayan dizide başrol oynayan kişi, Pir Sultan Abdal da ‘Sen anlat Karadeniz’ dizisine yeni giren yakışıklı çocuk.
Sabiha Gökçen ise; Çukur dizisinde Cumali’nin aşık olacağı kız.

Dolar arttı, ekonomik kriz, yaklaşan yerel seçimler, CHP’nin durumu, mhp’nin yaşadığı komedi, elektrik, doğalgaz zamları falan filan…

‘Geç bunları anan, babam geç’…

ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

YORUM YAZ

Düşüncenizi Paylaşın

Önceki yazıyı okuyun:
TRT World Forum başladı

Kapat