Okulu bitirir bitirmez bir çok işe müracaat ettim

Endüstri Meslek Lisesi mezunu olmama rağmen bazı şartlar gerekiyordu ki bunlardan ilki"On Parmak Daktilo" biliyor musunuz oldu

Daktilonun kullanmasını bilmeyince işyerine hiç alınmadım

O zamanlarda Halk Eğitim Merkezlerinin bir çok mesleki öğretim kursların içinde açmış olduğu "Daktilo" kursuna katıldım

Kursa katıldığımız ilk günlerinde klavyede harflere tek tek dokunarak harflerin klavye de yerlerini öğrettiler Ardından kısa paragraflar verilerek yazmamız sağlandı

Daktilo tuşlarına tak tuk tuk tak ses çıkara çıkara hep birlikte yazıyorduk Ama ben hiç sevmiyordum şu daktilo seslerini ve bir kaç dakika harflerin yerini arayıp bulmayı

Kurs haftalarca devam etti
Tak tuk tuk tak tak tak tak tuk tuk tuk tak
Tak tuk tuk tak tak tak tak tuk tuk tuk tak


Bu arada kendime kırmızı renkte bir daktilo almıştım
Evde kendimce bir şeyler yazıyordum
Tak tuk tuk tak tak tak tak tuk tuk tuk tak

Kursiyerliğimiz süresince haftada bir sınav da oluyorduk. Daktilo kursunun sınavı da mı olur diyorduk
Demek ki oluyormuş
Kısa bir paragraf
Hızlı yazma

Bir iki ay böyle devam etti

Kursun bitmesine bir ay kadar zaman kalmıştı
Bir sınav da yine

Kısa bir paragraf
Hızlı yazma
Ve on parmak

Aradan geçen zaman sonra

Bir paragraftan uzunca bir metin
Hızlı yazma
Klavyeye bakmadan
Ve on iki parmak kullanarak yazma

Yazıyordum ama sekiz dokuz parmak
Bir dakikayı bir buçuk dakikada yazma ile yazarak

Kursun sonunda
Ve bir işin başlangıcında başarılı olarak diplomamı aldım
Bir iş müracaatında daktilocu olarak işe başladım


Not: 23 Haziran Dünya Daktilo Günü! Amerikalı mucit Christopher Latham Sholes'in ilk pratik daktilonun patentini aldığı 1868 yılı anısına kutlanmaktadır.