Derbi galibiyetiyle birlikte en yakın rakibi Fenerbahçe’nin 7 puan önüne geçen Galatasaray, Samsunspor karşısında şampiyonluk maçına çıktı.

Galibiyeti alsaydı matematiksel olarak şampiyonluğunu ilan ediyordu sarı-kırmızılı ekip, mantıksal olarak da derbi sonrası çoktan ilan edilmişti.

Taraftara açık idman bir nevi ilk kutlama niteliğindeydi, eğer bu Samsunspor maçı son maç olsaydı ve Galatasaray’ın bu maçı kazanması gerekseydi emin olun Galatasaray bu maçı kazanırdı ancak önünde bir de iç saha maçı varken o kadar belliydi ki oyuncuların ‘zaten her türlü şampiyonuz’ kafasıyla sahaya çıkıp Samsunspor maçına asılmayacağı.

Görünen köy kılavuz istemez işte…

Ben açıkçası beraberliği gayet yeterli görüyordum bu karşılaşmadan, maçın başlangıcı buna müsaitti, Galatasaray hızlıca golü buldu ancak hemen de düştü.

Samsunspor sürekli bastırdı, maçı çok istedikleri her hallerinden belliydi. Galatasaray’da oyuncuların koşmaya mecali bile yoktu, koşmak istiyor gibi de değillerdi. Davinson’u hiç söylemiyorum bile…

Geçen yazdan uyardım ben bu konuda, “El Patron’la ilgili ne biçim konuşuyorsun” dediler, “Futbol cahili” dediler… Neyse, biraz önce dediğim gibi ‘Haftaya evimizde şampiyon oluruz her türlü’ kafası hakimdi sahada. 2023-24 sezonundaki Fenerbahçe derbisini hatırlıyorsunuzdur, Galatasaray yine ‘her türlü şampiyonuz’ kafasıyla çıkmıştı maça, Fenerbahçe 10 kişi olmasına rağmen kazanmıştı.

Aynı o maç canlandı gözümde. Valla yanarım yanarım Günay ile İlkay’a yanarım, en çok onlara üzüldüm.

Galatasaray sahadaki ruhsuzlukla bu maçı her türlü kaybedecekti zaten. Osimhen’in hatasıydı o Günay’ın kırmızı kart pozisyonu, zaten Günay’ın koluna rakibinden müdahale de var. Günay haksız yere linçlendi, millet oyuncu linçlemeye yer arıyor.

İkinci yarı Galatasaray’ın oyundan daha da düşeceği belliydi, Torreira’nın yerine giren İlkay biraz takımı toparlamaya çalıştı ama baktı takımın mecali yok, o da bir şey yapamadı. Çabalamasına rağmen o da günah keçisi ilan edildi mesela.

Şu sürü psikolojisiyle adam linçleme işinin cılkı çıktı artık, millet neyi neden linçlediğinden bile bihaber. Galatasaray gelecek hafta evinde şampiyonluğu her türlü kutlayacak bana göre ancak 4 gollü bir mağlubiyet tatsız oldu, kırmızı kartın da bunda etkisi var tabii ki. 4’lük skor, oley çektirmeler…

Bunların şampiyonluk sonrası az da olsa izi kalır, bu çeşit malzeme vermemesi gerekiyordu Galatasaray’ın.